I avdelningen vem genomled störst umbäranden för att få tag på Schibsteds nya gratistidning kan jag rapportera att det krävdes en resa på över 20 mil för att jag skulle kunna få tag på ett exemplar igår. Nu var det ju inte det som var anledningen till att jag genomförde resan och även utan att behöva gjort den skulle jag nog blivit besviken. Efter att ha bläddrat igenom den mindes jag inte om jag hade gjort det eller ej och kände plötsligt att den Metro som låg på stolen framför mig skulle bjuda på riktigt tuggmotstånd med den artikel om Sanna Bråding (eller vem det var) de puffade för (och då gillar jag ju inte ens Sanna).
De gjorde i alla fall inte samma tabbe som TV4-sporten i söndags och använde Trelleborg AB:s logotyp för att berätta om Trelleborgs FF:s allsvenska plats.
Annonser och artiklar flöt ihop rent visuellt för mig. Kanske är det en fördel för annonsörer (och därmed tidningen) om det får läsarna att uppmärksamma annonserna bättre, men jag orkar istället inte läsa det alls. Det enda jag verkligen läste från början till slut var copyn i Vis annons på baksidan.