Jag har fortfarande inte hämtat mig psykiskt sedan onsdags förra veckan. Nej, jag passerade Nyköpings C först åtta timmar efter mordet (och var då fortfarande lyckligt ovetande) och nyheten om Johanna Sällströms död slog inte så hårt eftersom jag inte hade någon relation till henne ens som skådespelerska. Inte heller var det några problem med anställningsintervjun, även om jag fick en hel del frågor om min inställning till annonsmedier. Kanske lite underligt med tanke på att min blogg inte direkt är med i Ad free blog och att jag bidragit till att sponsrade länkar återfinns på några stora webbplatser i Sverige.
Nej, det är ( återigen) alla hjärtans dag som verkar växa sig allt starkare och fortfarande med en stark kommersiell prägel. Tydligare är också trenden att försöka sälja in dejtingtjänster. Jag tappade räkningen på hur många gånger jag såg Helena Ehnboms namn nämnas i olika medier. Det kan kännas som ett sätt att håna de utan partner (vilket det kanske är från journalisternas sida) men handlar förstås om ett ypperligt tillfälle att göra reklam för sina dejtingtjänster.
Sedan är det godishjärtan i mängd (och varför inte passa på att relansera Samhall med godishjärtan?), buketter, ballonger, annonser för bröllopsevenemang osv.
Sedan inlägget i februari 2004 har det nu hänt något igen samtidigt som inget hänt. Jag har nu en annan tjej på mina tankar: Vanquish. Hon har förekommit tidigare och fick till och med ett hopkok av sitt nätalias och efternamn med i mitt lösenord på min dator (jag är i alla fall så säkerhetsmedveten att jag inte skulle välja ett lösenord baserat på min stora kärlek för stunden). Nu i 2007 hade jag förgäves försökt bjuda ut henne på bio igen utan att lyckas.