Flygbolaget Malmö Aviation har »Vi bryr oss.« som tagline och de talar gärna om att de blivit utsedda till bästa flygbolag ett stort antal år i rad. Så hur väl stämmer det med verkligheten?
Efter min förra resa använde jag mig av e-post för att påpeka att bälteslampan inte fungerade på alla platser. Automatsvaret meddelade
Vi hör av oss till dig så snart vi kan.
och sedan dess har jag inte hört något. Det var för 50 dagar sedan.
När jag nu med kontaktformuläret på företagets webbplats skickade ett långrandigt påpekande om hur min senaste flygresa från Bromma till Malmö hanterats av bolaget (elfel på planet som ledde till två och en halv timmes försening (och en färd till Arlanda) som hade varit uthärdligt om de varit tydliga i sin information) så säger automatsvaret:
Just nu är vår arbetsbelastning högre än vanligt och vi har ca 3 veckors
behandlingstid.
Vi ber om ursäkt för detta och gör vårt yttersta för att just ditt ärende
skall bli snabbt omhändertaget!
Nu får jag inte tre veckor till att bli 50 dagar hur jag än räknar men hur går ens tre veckors responstid ihop med »Vi bryr oss«?
Förresten så var några av lamporna på returflyget jag åkte igår också ur funktion. (Rad 15 på vänster sida och rad 17 på höger.) Förhoppningsvis var elfelet i torsdags av allvarligare art än så.
Uppdatering 12.28: Det var dock en lindrigare upplevelse än de av mina medpassagerare som tidigare samma dag råkat ut för samma händelse som Max. Men de som råkade ut för båda missödena kunde ändå tillgodoräkna sig en halv kortlek i måltidskuponger.
Bloggen Team Slagord kommenterar Malmö Aviations tagline.
Och det blir bara värre om man försöker anlita ett lågprisbolag istället för Malmö Aviation om man ska tro Daniel.
Uppdatering 13.39: Kanske ska man vara glad så länge Malmö Aviation inte slarvar bort ens betalning eller till och med bokning.
Vem som får boarda först kanske inte spelar så stor roll för mig men det vore trevligt om man fick gå av först när man inte har något incheckat bagage.
Uppdatering 26 april: Har nu, sent omsider, fått svar från Malmö Aviation. Inte särskilt uppmuntrande.