De kanske inte bryr sig om att svara sina kunder men bryr sig Malmö Aviation om miljön? Inte om man ska tro de demonstranter som tog sig in på Bromma flygplats igår och i en ickevåldsmanifestation hindrade flygbolagets landslagsmålade plan från att lyfta. Min kanske inte helt genomtänkta inställning i frågan har avgivits i en fotnot i ett tidigare inlägg.
Och nej, Malmö Aviation har fortfarande inte svarat på mina kontakter. Varken från det mejl jag skickade i februari eller det meddelande jag skickade via webbplatsformuläret i tisdags.
Uppdatering 21.30: Luftfartsverket, förlåt, LFV har [en sida om miljöfrågor i samband med flyget i Sverige](http://www.lfv.se/templates/LFV_InfoSida_70_30 ____ 40935.aspx). Här kan man läsa att koldioxidutsläppet per personkilometer mellan Stockholm och Malmö (vilket är den sträcka jag reser med flyg) är ungefär lika stor för ett flyg belagt till två tredjedelar och en personbil med en person. Eftersom jag inte har något körkort skulle jag med gott samvete kunna åka taxi istället och bara ha halva mängden koldioxidutsläpp.
Gäller bara att övertyga om taxichauffören om att han skulle velat till Malmö även utan körningen så att man kan slå ut koldioxidutsläppet även på denne. Fast det är i så fall betydligt miljövänligare, bekvämare och billigare att åka tåg istället.