Kristofer Arwin đ
Founded Pricerunner together with two other guys.
Strategies to avoid Bust 2.0. đ
Tror inte det kommer bli en andra .com-krasch. Det finns dock mÄnga likheter mellan slutet av 90-talet och nu. Mycket hype om startups Àven nu. Det finns saker att övervÀga om man vill lyckas.
Strategin att starta ett bolag för att sÀlja snart Àr inte hÄllbart.
Strategi med ett lÀngre perspektiv har fortfarande en stor risk att fallera
- Finns det efterfrÄgan
- Om det finns efterfrÄgan, kan du bygga en bra produkt/tjÀnst? PÄ nittiotalet fanns efterfrÄgan men ingen kunde bygga en bra tjÀnst
- Finns det efterfrÄgan och du kan bygga en bra tjÀnst kan du rÀkna med att det finns andra som tÀnkt samma sak och som kommer att konkurrera med dig.
- à terstÄr: utförandet. MÄste bygga en organisation, skaffa rÀtt folk och sköta marknadsföring.
Fokusera pÄ att ge anvÀndarvÀrde.
Major differences between Web 1.0 and 2.0 đ
Ingen fokuserar pÄ burn rate lÀngre. Tidigare gav hög burn rate mer press.
Nu Àr det svÄrt att fÄ seed capital i Sverige.
The new project â TestFreaks đ
Pricerunner is about finding the lowest prices. This time about finding the best product based on your preferences. Launch planned summer 2007. Forum öppnas just nu
UGC.
Wisdom of freaks.
Aggregated content. News, blogs and forums on the net is aggregated.
â- Q&A
TvÄ största faktorerna för lyckande:
- Vi förstĂ„r affĂ€rsmodellen. Ăr ingen prisjĂ€mförelsesajt utan skapa partnerskap med sĂ„dana.
- Teknik och att hÄlla en snabb utvecklingstakt.