Annica Tiger skriver i en kommentar till Researchers inlägg om Coops fejkade konsumentreklam att killen i tacoreklamen knappast kunde ha varit medlem ändå eftersom han är under femtio år gammal. Nog har KF problem med att appellera hos unga människor men visst finns det medlemmar under femtio år, åtminstone en.
Ja, jag är medlem i KF men jag kan inte svara på varför jag fortfarande är det. Medlem blev jag för att kunna få ett sparkonto med bättre ränta än de vanliga bankernas. Nu när räntan hos Coop är nästan lika dålig som hos de andra bankerna känns det ganska meningslöst.
Visst, jag kan använda mitt Medmerakort för att samla poäng eller betala med i min närmaste affär men själva medlemstanken är förlegad. En gång försökte jag använda mitt medlemskap för att påpeka de diskutabla affärsmetoder som ett av kooperationens företag ägnade sig åt. Jag skickade ett e-post till min förening för ett år sedan, jag väntar fortfarande på svar.
(Nej, riktigt så efter är jag inte. Jag hittade detta inlägg som en textfil på hårddisken. Den är daterad 21 januari 2005, inlägget och kommentaren är från mitten av december 2004.)