Idag lyssnade jag för ovanlighets skull på reklamradio (den snart nedlagda Radio Match för övrigt). Det är svårt att läsa samtidigt som man lyssnar på pratradio och vill man då dränka vägbruset med något annat kan lite skval från det musikindustriella komplexet fungera.
I reklampausen fick jag höra IFPI:s radioreklam för sjyst musik, den som hänvisar till webbplatsen schysstmusik.com och förstod riktigt hur dumma de var och det stora i Piratbyråns tilltag.
Vem har egentligen kommit på idén att enbart muntligen referera till en webbplats i ett reklamradioinslag och bara registrera tre av de tänkbara stavningarna folk kan tänkas skriva (schysstmusik.com, sjysstmusik.com, justemusik.com) och därmed lämna det öppet för motstående part att registrera de återstående domänerna? Fast det kanske är där jag tänker fel, att de över huvud taget skulle komma med bra idéer?
*[IFPI]:International Federation of the Phonographic Industry