För att jag inte ska beskyllas för att låta annonserna på bloggen hindra mig från att skriva om annonsörerna kan jag rapportera om Tennant som just nu syns i annonsen bredvid det förra inlägget. Det norska försäkringsbolaget som nyligen etablerade sig på den svenska marknaden använder sig av samma teknik som Länsförsäkringar, en no-framesdel med text avsedd enbart för sökmotorerna (inte för de som skulle råka besöka webbplatsen med en icke-frames-kapabel webbläsare).
Skillnaden är att Tennants sida är vanlig text, men det är fortfarande uppenbart riktat till sökmotorerna. Sidans första rubrik är »Försäkringsbolag bilförsäkring bilförsäkringar«. För säkerhets skull är den texten lagd i ett strong-element inuti ett h1-element. Dessa nyckelord i texten (»bilförsäkring« och »bilförsäkringar«) är kursiverade eller fetade varje gång de förekommer. Underst på sidan finns lite egenreklam för sökmotoroptimerarna, för maximal effekt på svenska, franska och tyska.